Leave your comment here!

Friday, January 2, 2015

ထုိင္းႏုိင္ငံေရာက္ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕၏ ဝင္က ရြာေဟာင္းအေၾကာင္း တစ္စိတ္တစ္ပုိင္း

 
အနီစက္ေနရာသည္ ေရေအာက္႐ွွိ "ဝင္က" ေက်းရြာေဟာင္း၏ ဘာသာေရးအေဆာက္အုံမ်ား တည္႐ွိရာေနရာ
ယခုလက္႐ွိ ထုိင္းႏုိင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အာဏာပုိင္နက္အတြင္း႐ွိ ကန္ခ်နဘူရီျမဳိ႕နယ္အတြင္း တည္႐ွိေသာ ေရေအာက္ေရာက္ ဝင္က ရြာေဟာင္းသည္၊ မြန္ျပည္နယ္ ေရးၿမဳိ႕နယ္႐ွိ ေမာ့ကနင္ေက်းရြာမွ ဆရာေတာ္ဦးဥတၲမ (၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္) ႏွင့္ ဒါယိကာမ်ားတုိ႕သည္ ၁၉၄၉ ေနာက္ပုိင္း စစ္တပ္၏ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ကို ေရွာင္႐ွားရင္း၊ ျမန္မာျပည္၏ အခ်ဳပ္ျခာအာဏာႏွင့္ ကြာေဝးေသာ ၄င္းဝင္က မြန္ရြာေဟာင္းကို တည္ေထာင္ခဲ့သည္။

Photo: http://www.escati.com/jpg2/mon_village.jpg
 
ထုိစဥ္က ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ အခ်ဳပ္ျခာအာဏာ ၾသဇာသက္ေရာက္ႏုိင္မႈအားနည္းေနေသးသည့္ ေနရာတခုျဖစ္ သည္ႏွင့္အညီ ေတာ္လွန္ေရးသမား မြန္လက္နက္ကိုင္မ်ား အေျခခ်ရာ ဝန္းက်င္တခု ျဖစ္ခ့ဲသည္။ ၄င္းေနရာဝန္းက်င္သည္ ထုိင္း - ျမန္မာနယ္စပ္ သတ္မွတ္ထားမႈ အတိက်မ႐ွိေသးပဲ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕အတြက္ လြတ္လပ္ေသာ ေနရာတခုျဖစ္ခဲဲ့သည္။ 
 
Photo : http://khiri.com/wp-content/uploads/2013/03/Sangklaburi-2.jpg

ဝင္းကေက်းရြာေဟာင္းတြင္ ေစတီေဟာင္းသုံးဆူလည္း တည္ထားကိုယ္းကြယ္ထားျပီး မြန္လူမ်ဳိးျဖစ္သည့္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၲမ၏ အက်င့္သီလဂုဏ္႐ွိန္ေၾကာင့္ ၄င္းေက်းရြာအား ထုိင္းဘုရင္မွလည္း ၾကည့္႐ႈေစာင့္ ေ႐ွာက္ထားျပီး လိုအပ္သည့္ သာသနာေရးဆုိင္ရာ အေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္မႈ မ်ားစြာကိုလည္း ထုိင္းဘုရင္ကိုယ္တုိင္မွ လႉဒါန္းမႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
Photo: http://www.unseentourthailand.net/wp-content/uploads/2013/03/sangkhlaburi01.jpg

သုိ႕ေသာ္ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္ေလာက္တြင္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ လွ်ပ္စစ္မီးလိုအပ္ခ်က္အရ ဝီဂ်ီရေလာင္းေခါင္း (Vajiralongkorn Dam) - (ယခင္အေခၚ - ေခါင္းလင္း (Khao Laem Dam) ေရကာတာတစ္ခု တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ေလာက္တြင္ ၄င္းေရကာတာေရမ်က္ႏွာျပင္အား ေရမ်ားျဖည့္တင္း ျပီး ေရကာတာတံခါး ပိတ္လိုက္ျခင္အားေၾကာင့္ ၄င္းေဒသအနီးတဝုိက္႐ွိ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားစြာမွသည္ ေရမ်ား ထြက္ေပါက္မဲ့ျဖစ္သြားျပီး ေနရာေဒသဝဝန္းက်င္တခုလုံး ကန္အၾကီးတစ္ခုအျဖစ္သုိ႕ ေရမ်ားပုိမုိလႊမ္းမုိးလာ ခဲ့သည္။ ေတာေတာင္္မ်ားသည္လည္း ေရေအာက္ေရာက္ခဲ့ရသည္။
 
Photo: http://wearelostdotnet.files.wordpress.com/2014/01/2013-12-26-08-15-05.jpg
  ျမစ္ကမ္းနေဘးတခု အနီးတြင္ တည္ထားခဲ့သည့္ ဝင္ကေက်းရြာလည္း ေရေအာက္သုိ႕ ေရာက္႐ွိခဲ့ရသည္။ ေစတီသုံးဆူႏွင့္တကြ ဘာသာေရးအေဆာက္အအုံ၊ အုိးအိမ္မ်ားစြာ ေရေအာက္သုိ႕ ျမဳပ္ခဲ့ရသည္။ သုိ႕ေသာ္ ထုိင္းႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ၏ တာဝန္သိတတ္မႈေၾကာင့္ ေက်းရြာအတြင္း႐ွိ ေနအုိးအိမ္ စည္းစိိမ္၊ ျခံ႐ွိသစ္ပင္ မက်န္ ပ်က္စီးဆုံး႐ွဳံးမႈမ်ားကို ကာလတန္းဖုိ ေစ်းသတ္မွတ္ျပီး ေလ်ာ္ေၾကးေပးေဆာင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

Photo: http://www.underathaisky.com/images/Mon%20Village%20from%20Sangkhlaburi%202.jpg

၄င္းအျပင္ ယခု ဝင္က မြန္ရြာအသစ္ကိုလည္း ျပန္လည္တည္ေထာင္ေပးခဲ့ျပီး၊ ယခုအခါတြင္ မြန္ရြာ ဝင္က (ထုိင္းဘာသာအေခၚ ဘန္းဝင္က) ဟုလည္း အမည္တြင္လ်က္႐ွိသည္။ ေရေအာက္ေရာက္ ၄င္္းေက်း ရြာေဟာင္းမွ ပ်က္စီးဆုံး႐ွဳံးမႈမ်ားေၾကာင့္ ေစ်းႏွစ္ဆ၊ သုံးဆခန္႕ေလ်ာ္ေၾကးမ်ား ရ႐ွိခဲဲ့သည့္ ေက်းရြာသား မ်ားသည္ ဝင္းက ရြာသစ္တြင္ အလုပ္အကိုင္ အစင္ေျပေစေရးကို အေထာက္ကူျဖစ္ေစခဲ့သည္။


ဝင္ကရြာသစ္ႏွင့္ ရြာေဟာင္း သီးျခားကြဲျပားစြာ တည္႐ွိေနပုံ။
 

၄င္္းေဒသအႏွံ႕ျပား ေရမ်ားဖုံးလႊမ္းေနမႈေၾကာင့္ ခရီးလမ္းသြားလာမႈအစင္ေျပေစေရးအတြက္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၲမကိုယ္တုိင္ ဦးစီးျပီး ထုိင္းႏုိင္ငံအတြင္း႐ွိ အ႐ွည္ဆုံး သစ္သားတံတား (897 Meters) တခုကို တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ဘုရား ဦးဥတၲမ ကိုယ္တုိင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္းေၾကာင့္ ၄င္းသစ္သားတံတားအား ဆရာေတာ္ ဦးဥတၲမတံတား ဟုလည္းေခၚသည္။ (မြန္လူမ်ဳိးေတြက ဒဒြမ္းေနာ္က်ဳိက္ - ဟုလည္းေခၚၾကသလို၊ ထုိင္းေတြက စဗာန္မြန္ ဟုလည္းေခၚသည္။)

Photo : https://c2.staticflickr.com/4/3182/2498429209_3d4322d3bb_z.jpg?zz=1

 ယခုအခါအတြင္ အဆုိပါ သစ္သားတံတားေၾကာင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းအတြက္ ဝင္ေငြမ်ားစြာ ႐ွာေဖြေပးႏုိင္သည့္ သြားေရာက္လည္ပတ္စရာ ေနရာတခုအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားလ်က္႐ွိသည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႕ရက္မ်ားႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ႐ုံးပိတ္ရက္မ်ားတြင္ အလည္ပတ္ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားျဖင့္
စည္ကားလ်က္႐ွိသည္။ 
 
http://www.thailandqa.com/forum/attachment.php?attachmentid=17072&d=1335822940
သစ္သားတံတားသုိ႕ လာေရာက္ေသာ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားစြာကို အမွီျပဳျပီး မြန္လူမ်ဳိးမ်ားသည္လည္း
အစားအေသာက္ပစၥည္းမ်ား ေစ်းေရာင္းခ်ျခင္း၊ အမွတ္တရပစၥည္းေရာင္းခ်ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ႏုိင္ ခဲ့သည္။ ေရေပၚအိမ္ကို အသုံးျပဳျပီး အပန္းေျဖလုပ္ငန္းမ်ား၊ စက္ေလွလုပ္ငန္းမ်ား၊ ဟိုတယ္လုပ္ ငန္းမ်ားလည္း စီးပြားျဖစ္ေနလ်က္ပါ။

http://www.nationmultimedia.com/new/2013/07/30/national/images/30211448-01_big.jpg

အဆုိပါသစ္သားတံတားသည္ ကာလ႐ွည္ၾကာစြာ တည္႐ွိလာခဲ့ျပီးေနာက္ ယခုႏွစ္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဂ်ဴလုိင္လ (၂၈) ရက္၊ ညပုိင္းတြင္ မုိးေလမ်ားစြာ တုိက္ခုိက္ ရြာသြန္းျခင္းေၾကာင့္ သစ္သားတံတား၏ အလယ္ပုိင္းတြင္ ထက္ပုိင္းျပတ္ ပ်က္စီီးခဲ့သည္။ ၄င္းေန႕ည၏ ပ်က္စီးခဲ့ေသာ သစ္သားတံတားအစား တျခားခ်စ္စ ရာေကာင္းေသာ ဝါးေဖာင္ဖြဲ႕ ဝါးလုံးခင္းတံတားျဖင့္ ယာယီသေဘာ ျပန္လည္အစားထုိး တည္ေဆာက္ ခဲ့သည္။  ၄င္းဝါးေဖာင္ဖြဲ႕ဝါးလုံးခင္းတံတားသည္ ေက်းရြာ႐ွိ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕၏ လက္မႈပညာ စိတ္ကူးညာဏ္ ကြန္႕မႈျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

http://static.wixstatic.com/media/1f512d_494eb1210b8bead7b7e772b0a4c3ead5.jpg_srz_481_337_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

 သုိ႕ေသာ္ယခုအခါတြင္ ၄င္းသစ္သားတံတားအား ထုိင္းတပ္မေတာ္မွ လာေရာက္ျပင္ဆင္ေပးမႈေၾကာင့္ တံတားျပန္လည္ ခုိင္ခန္႕ ေကာင္းမြန္လာျပီးျဖစ္သည္။ ယာယီသေဘာ တည္ေဆာက္ထားေသာ ဝါးလုံးခင္း တံတားကိုလည္း မဖ်က္စီးပစ္ေစပဲ ယခုတုိင္ထား႐ွိခဲ့သည္။ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား၊ ဓါတ္ပုံသမားမ်ားအတြက္ ဝါးလုံးခင္းတံတားေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ကူးျပီးမွ သစ္သားတံတားကို ဓါတ္ပုံ႐ုိက္ႏုိင္သလို၊ အသြားျပန္ သစ္သားတံတားေပၚကေန လမ္းေလွ်ာက္ျဖတ္ကူးျပီး ဝါးလုံးခင္္းတံတား ကေနျပန္လာ လို႕ရေနသည့္ အတြက္ ကဗ်ာဆန္စြာ လမ္းျဖတ္ေလွ်ာက္ကူးမႈကို အစင္ေျပေစသည္။ သစ္သားႏွင့္ ဝါးတံတား ႏွစ္စင္း အျပဳိင္ တည္႐ွိေနသည့္အတြက္ အႏုပညာေျမာက္ရသ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ခံစားေစရပါသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ခရီးသြားလာေရးကို အေထာက္ကူျပဳေစျခင္းလိို႕အငွာ "သစ္္သားတံတား အသစ္ျပန္လည္ျပင္ ဆင္ျပီးေျမာက္ၿခင္း အခမ္းအနား" ဖြင့္ပြဲကို စည္ကားသုိက္ၿမဳိက္စြာ ႏုိင္ငံ႐ွိ သတင္းမီဒီယာမ်ားက မီးေမာင္းထုိး သတင္းမ်ား တင္ဆက္လႊင့္ထုတ္ႏုိင္မႈေၾကာင့္ ၄င္းသစ္သားတံတားသည္ ပုိ၍ပင္ ေက်ာ္ၾကား လာခဲ့သည္။ ျပည္တြင္းျပည္ပက ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားသည္လည္း သစ္သားတံတားသုိ႕ လာေရာက္လည္ ပတ္ျပီး၊ ေရေအာက္ေရာက္ မြန္ရြာေဟာင္းဆီသုိ႕ စက္ေလွ အေသစားေလးမ်ားျဖင့္ ေရးလမ္းမွတဆင့္ သြားေရာက္ လည္ပတ္ ေလ့လာေလ့႐ွိသည္။

မဟာခ်ဳိင္းေဒသမွ မြန္လူမ်ဳိးလူငယ္မ်ား ေက်းရြာေဟာင္း႐ွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေဟာင္းအား လာေရာက္ေလ့လာဖူးေမွ်ာ္စဥ္ အမွတ္တရ ဓါတ္ပုံမ်ား ႐ုိက္ကူးခဲ့သည္။ (Photo: Sawor Mon)
ေက်းရြာေဟာင္း႐ွိ ေတာင္ေပၚတခုတြင္ တည္ထားခဲ့သည့္ သိမ္ေတာ္ဘုရားေက်ာင္းႏွင့္ ေမွ်ာ္စဥ္ပုံစံ ေစတီဘု ရားသည္ အျမင့္ေနရာတြင္တည္႐ွိျခင္းေၾကာင့္ ေရေပၚတြင္ေပါေလာ ေမွ်ာ္ေနသကဲ့သုိ႕ ႐ွိေနျပီး၊ ခရီသြားဧည့္ သည္မ်ား စက္ေလွျဖင့္ လာေရာက္ ေလ့လာျခင္း၊ ဓါတ္ပုံ႐ုိက္ျခင္း၊ အေမႊးၾကဳိင္နံသာ ဖေယာင္တုိင္မီး ပူေဇာ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သည့္ အေလ့ထတခု ႐ွိေနပါေသးသည္။ ၄င္းေနရာသည္ ဝင္ကရြာေဟာင္း၏ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေနရာျဖစ္သည္ကို အမွတ္ရေစသည့္ အမွတ္သားတစ္ခုအျဖစ္ တည္႐ွိေနေပသည္။

ဗုဒၶဂါယာပုံတူ ေစတီေ႕႐ွတြင္ မြန္႐ုိးရာ သေဘာၤဆြမ္းတင္ပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္ေနစဥ္။
Photo: http://static1.demotix.com/sites/default/files/imagecache/a_scale_large/400-1/photos/1285303643-the-mon-celebrate-the-fullmoon-festival_452031.jpg

ထုိ႕အျပင္ ေက်းရြာသစ္တြင္လည္း ဗုဒၶဂါယာပုံတူ ေစတီတစ္ဆူ တည္႐ွိျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားဖူးမ်ား၊ ဧည့္ သည္မ်ား အလာမျပတ္ခဲ့ေပ။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၲမ (၂၀၀၆ ခုႏွစ္ မတုိင္ခင္) ႐ွိခဲ့စဥ္က ထုိင္းႏုိင္ငံ႐ွိ ထိိပ္တန္းသူေဌးမ်ား၊ ထုိင္းဘုရင္မွ အေရးႀကီးပုဂၢဳိလ္မ်ားက ဆရာေတာ္၏ ဂုဏ္႐ွွိန္အစြမ္းပကားကို ယုံၾကည္ျခင္းေၾကာင့္ အလႉဒါနမ်ားစြာ လာေရာက္ေပးလႉျခင္း မျပတ္ခဲ့ေပ။ ဆရာေတာ္ကြယ္လြန္ျပီး ေနာက္ပုိင္း ယခုတြင္လည္း မြန္လူမ်ဳိးဖြား ထုိင္းအစုိးရဗုဒၶစာေပ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ဘုရား မဟာဆုခ်ာတ္က ေက်ာင္းထုိင္လ်က္႐ွိျပီး ထုိင္းေရာက္မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕အား သြန္သင္ဆုံးမျခင္းႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားစြာကို အကူအညီေပးလ်က္႐ွိသည္။

ဆရာေတာ္ဘုရား ဦးဥတၲမ
 
ဝင္းက မြန္ရြာေဟာင္း႐ွိ ေစတီသုံးဆူ တည္္ထားခဲ့ေသာ ေနရာကို (က်ဳိက္ပိ - ဘုရားသုံးဆူ) ဟုလည္း နံမည္ေက်ာ္္ၾကားခဲ့သည္။ ၄င္းေနာက္တြင္ ထုိင္းႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရႏွင့္ ျမန္မာျပည္အစုိးရတုိ႕၏ နယ္ေျမအခ်ဳပ္ အျခာ နယ္စပ္ေျမပုံမ်ား ျပန္လည္တုိင္းတာ ေရးဆြဲရာတြင္ (ယခု ဘုရားသုံးဆူနယ္စပ္ျမဳိ႕) ဟု အမည္တြင္ လ်က္႐ွိေသာ ျမဳိ႕ငယ္ေလးသည္လည္း ေရေအာက္ေရာက္ ဝင္္းကရြာေဟာင္း႐ွိ ေစတီေဟာင္း သုံးဆူကို ရည္ညြန္းျပီး အမည္မွည့္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ 

http://www.tatnews.org/wp-content/uploads/2014/02/IG-A-Destination-O_Sangkhlaburi_018-ThreePagodasPass-640x480.jpg

(၄င္းကိစၥႏွင့္္ပတ္သက္၍ ထုိင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္ရာတြင္ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ကိစၥတခု ျဖစ္ခဲ့သည္ဟုလည္း တစြမ္းတစ ၾကားဖူးထား ပါသည္။) 

Photo : http://www.thailandqa.com/forum/attachment.php?attachmentid=17063
http://www.thailandqa.com/forum/attachment.php?attachmentid=17064


မွတ္ခ်က္။ သိ႐ွိထားသမွ်ကိုသာ စာစီေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဓါတ္ပုံမ်ားကိုလည္း မူရင္းဆုိက္အား Credit ေပး URL Link ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။ 

ေလးစားစြာျဖင့္
Sawor Mon 





No comments:

Post a Comment